XIX. mende bukaeran, langile talde batek hamalau orduko lanaldia murriztu nahi du. Polizia langileen buru diharduen Sinigaglia profesore sozialistaren atzetik dabil, zeinak langileak mugagabeko grebara adoretulo baititu; baina borroka uste baino latzagoa egingo zaie. Patroiek bizkartzainak kontratatzen dituzte eta geltokirik gertu gertatzen den borrokaldian, trenak langileen buruzagietako bat harrapatzen du. Indar polizialek bortizki erasotzen dituzte lantegia indarrez hartu dutenak eta gazte bat tiroz hiltzen dute. Hartara, lanera itzultzea beste irtenbiderik ez dute; baina langileak dagoeneko beren kemenaz jabetzen hasiak dira.