Sandro is a vegetarian, liberal, ecologist and disillusioned journalist who normally spends his summer holidays with a group of extravagant friends in a country house on an island with no electricity or mod-cons. They spend their time having profound discussions and cooking microbiotic food. But this year things are different: the nearby modern chalet has been rented by a family of Roman traders who have the television on full-blast all day and throw boisterous parties. The enormous cultural gap makes coexistence impossible.