Ilona is a waitress in a restaurant called the "Dubrovnik", which the owner decides to close for financial reasons, meaning that she and the other workers find themselves out of a job. Although she is disappointed at first, Ilona hopes that her experience will soon help her to find something else. But, after a series of attempts, she is faced with the hard facts of the recession: there is no work for her on an increasingly poor job market. One day she meets Melartin, the doorman of the "Dubrovnik", who proposes the only way out of their situation: for Ilona to open her own restaurant.