After the death of her adoptive mother, Hortense, a young 27-year-old black girl, decides to look for her real mother. She is surprised to discover that her progenitor is a white woman called Cynthia, who has another 20-year-old daughter, Roxanne, with whom she lives, in spite of the fact that the two don't get on well. Cynthia's first reaction on meeting Hortense is one of fear, but the two women soon develop a relationship of confidence and love, in spite of the void that separates them. Now Cynthia has only to tell Roxanne and her brother Maurice that she has a black daughter she has never told them about.