In the autumn of 1960, three young students from an exclusive naval school had started out on a difficult course which consisted of spending a year as crew members on the brigantine "Albatross". During the voyage, the boys were pushed beyond the limits of adolescence while they explored the mysteries of the Caribbean and South Pacific. Towards the end of their wanderings, on the homeward trip, the boat was hit by a natural phenomena known as a "White Squall". The boat sunk in a question of minutes, taking six lives with it. The survivors were rescued after three days in the sea and found themselves in the situation of deciding whether the capitan, the mysterious Christopher Sheldon, had acted negligently.