During decades, the Texan city of Frontera was controlled by two powerful characters who successively held the post of sheriff: the racist Carley Wade and the man whom, legend would have it, threw him out of the county one hot night in 1957, Buddy Deeds. Now the sheriff is Sam Deeds, Buddy's son, who is totally eclipsed by the shadow of his legendary father. Sam has to investigate the recent appearance of a skeleton on the city outskirts. His only clue is a sheriff's badge dating from 1957. Long-buried secrets start appearing, the double lives of the border town become increasingly complicated, and Sam finds himself involved in a search for truth which could destroy his own world.