Two Irish women, Kathleen Quigley and Annie Higgins, are suddenly faced with the biggest dilemma of their lives: whether or not to back the cause for which their sons are involved in violent fighting. Annie is a farmer's wife who was taught to be strong and make sacrifices. Kathleen is a widowed teacher who is disgusted by the confrontation existing in Northern Ireland. Their two sons, both of whom are members of an underground IRA commando, are arrested and given life sentences in Maze prison for having killed several British soldiers. Their activism in the prison leads them to join the important 1981 hunger strikes. Kathleen and Annie, two women from extremely different backgrounds and beliefs, find themselves thrown together in the hard battle to save their son's lives.