An injured white soldier lost in the New Zealand jungle runs into a Maori warrior. The two cultures clash, but hatred gives way to love and a tense camaraderie grows between the two. They discover a new world of communication, until a nonsensical act of violence suddenly ends this passionate meeting between two widely differing cultures.