People from big cities. People from Vienna. Lonely people. Two young men living in a rundown basement who beg with their animals. A prisoner who has just come out of prison and who wants to start a new life paid for by his girlfriend. A single actress who is sick of men. An asma-sufferer who spends his life in front of the television. Two early-retired pensioners in financial difficulty. In the era of high-tech society, where communication is more important than ever, contact between human beings has become something of a rarity. Dogs, cats, rats and other pets become games, secret and even bed partners.