Diana, Countess of Belflor, is young, attractive and intelligent. Her secretary, Teodoro, is engaged to Marcela, her lady-in-waiting. Jealous of Teodore's love for Marcela, Diana punishes the lovers with separation and manipulates Teodoro, exciting and frustrating his desires at will. The heroine pulls the threads of the action, based on amorous and social conflict, with continuous ploys and tricks, false identities and a sexual anxiety restrained by hierarchical position and social respect.