TOD BROWNING
A stage magician is paralyzed when grappling with a rival for his wife's affections. The magician's wife disappears, and he assumes she has run away with his rival. A few years later, she returns with a daughter, but dies before she is able to talk to him. For his revenge, the magician consigns the child to a whorehouse in Zanzibar, and pursues his enemy throughout Africa in a wheelchair.