Pickpocket Skip McCoy, a poor wretch who has already been in jail three times, steals a handbag from a prostitute called Candy. But the girl, an unwitting accomplice to Joey, who passes information to the Communists, is being followed by federal agents. The thief runs off, not realizing that the bag contains a reel of microfilm with confidential information. Everyone, from the police to Joey, are therefore interested in finding Skip who, when he finds out how much the microfilm is really worth, tries to sell it to the highest bidder.