Matt Cvetic is the son of slovene immigrants and a member of the Communist Party, which names him head of the Pittsburg district. After a fight at school with some boys who accuse his father of being a Communist, Dick runs home to ask Matt if what they say is true. The answer is affirmative and the son rejects his father. Matt writes a letter to Dick in which he tells him the truth, that he is an FBI infiltrator in the Communist Party, and gives it to Novac the priest to look after. Meanwhile, the agitators try to boycott the production of a steel factory.