Kubala is the rising star of the Hungarian football team. A politician asks him to spy for his country during an international competition in Italy, which Kubala refuses to do, and they take him off the team in revenge. The football player therefore decides to escape from his country. His companions in the adventure are a Russian defector, a Hungarian dancer and an Austrian baron. In spite of the fact that they are almost caught, they finally make it to Rome. Kubala later makes his way to Spain, where he becomes one of the best players in the country.