The convent where father Muller lives is stormed by Communist soldiers who shoot its religious inhabitants, although the father manages to escape. He is taken prisoner and denies that he is a priest three times, in an obvious parallel with the denial of Jesus Christ by his disciple Peter. Muller is taken before a Communist officer, Gans, a previous friend of his, but who now hates priests. Gans obliges Muller to write a letter confirming that he had deceived people during his years as a priest.