Tieta was thrown out of her home at the early age of 17 by her father after he discovered she was no longer a virgin. Now, 26 years later, Tieta is a rich widow who lives in São Paulo with important financial and political contacts. She decides to return to her village, Santana do Agreste, which still lives in the past and maintains its retrograde customs. Her arrival is one of the greatest events in the place's history. Tieta is attracted to her cousin Ricardo and they become lovers. Local life is given another shock when a multinational chemical company decides to install a highly contaminating factory in the village, thereby creating a split between the inhabitants.