Ying Zheng, the first emperor of China, and the composer Gao Jianli, have been close since childhood, as Gao's mother was a wet nurse to them both. After years of separation, Ying becomes the king of Qin, while Gao is a musician in the court of Yan. When Ying conquers the kingdom of Yan, Gao becomes his prisoner and is branded on the forehead to prove the fact. Gao is given the job of teaching music to the king's daughter, Yueyang. The two fall in love, but Ying, for reasons of political convenience, has already promised Yueyang to a general's son.