Angel Barciela, now a professor in Mathematics, and Francisco Valduque, a police inspector, meet at the funeral of an engineer called Buendía, where they both hope to see Julia, the daughter of the deceased. The girl was one of the people involved in the investigation which started when the body of a man turned up in a park with a bullet in the head and a gun in his hand. What first looks like a suicide is, however, much more complicated. This death is related to that of a civil governor and a flour manufacturer, both Falangists, who had lived as refugees in a chalet belonging to the engineer during the war. "Those up above" put the pressure on so that the case will be closed quickly, with no political involvement.