Alex Gates, a cynical and refined wine dealer with money problems, and his friend, a professional safe-blower, plan to steal a million-dollar diamond necklace. After a fight between Alex and his wife, tired of her husband's playing around with other women, the perfect crime degenerates into an explosion of violence. The loot changes hands and becomes a tempting bait arousing the most brutal of instincts. Greed, desire and vengeance entwine in a tense plot, where the predator runs the risk of becoming the prey.