It's siesta time in Rey Muerto. Everything seems fairly quiet, but a woman, Juana, and her three children are walking down the street carrying bags. Concerned, the neighbours watch this flight from behind their doors and windows. Many, with good reason, fear the reaction of Cabeza, Juana's husband. One of them, el Turco, goes to warn Cabeza. What nobody in the village knows, is that when she gets to the road, it won't be to get on the bus going to the city, but to send her husband off at gunpoint. What Juana doesn't know and Cabeza discovers, is that the gun hasn't got bullets. What we will all learn is that, when someone gets mad, it doesn't really matter.