The author of this documentary arrived in West Africa with the intention of taking photographs for two weeks, but ended up staying for two months and shooting this "visual diary" of his adventures. The fact that he was travelling alone and that he was of a race and culture unknown to the natives, led him to experience situations and reflections that other travellers would seem to miss out on. The conclusion reached is that all of the inhabitants of the so-called Third World share the same collective experience and that the things which bring them together are more than those which would seem to separate them.