Juan is sickly, shy boy who is struggling to make his way in the Seville of 1913. He wants to be a bullfighter. An old matador called Calderón notices his strange ways and passionate attitude and gets him a chance to fight in the Seville bullring; but the experience is a failure and Juan has to start working as a labourer to help his family. A year later, Calderón offers him a new chance, this time a great success. In only a few weeks, Juan Belmonte becomes a bullfighting legend. Nevertheless, he knows that he still has to confront the greatest matador in the profession, Joselito, in the best ring in the world, Madrid. The challenge is historical and the two masters become friends, depite their continuing rivalry.