During the summer of 1993 Patrice Delavie was sent by the CNC in Bois d'Arcy to research early French holdings in Spanish archives in Barcelona and Valencia. (...) The most important find was one hitherto-lost Méliès trick film, L'oeuf du sorcier. This precious discovery was among a batch of 31 nitrate rolls deposited with the Valencia archive in 1989 by Sergio Cañete, a private collector. (...) This LUMIERE project involved the collaboration of two public archives (Valencia and Bois d'Arcy), as well as the expertise of the Méliès family. All of the films, some of which are incomplete, have been restored by the Filmoteca de la Generalitat de Valencia. (The Lumière Project. The European Film Archives at the Crossroads)