Based on a melodramatic structure, this film apparently backs convenient love as the path to social redemption. However, the progressively uncovered details of the bloody methods used by the officer who has seduced the heroine in exchange for helping her out of poverty, cause her to undergo a radical change of attitude. Examining the traditional side of a deeply male chauvinist society, The Sun has Ears has, if possible, an even greater expressive force. Sudden acts of rebellion, like the one assumed by the leading lady at the end of the film, (...) are only justified by certain social situations which this film, so apparently serene and decidedly energetic in outlook, helps us to understand better.