The main virtue responsible for awarding this prize to Rosa von Praunheim was, by general recognition of my Jury accomplices, irony: the amusing, intelligent, never complaining or self-compassionate way of dealing with an autobiographical comedy on homosexuality and AIDS. (...) Grotesque, comical, shameless, bad-mannered, Rosa von Praunheim's film is the denial of the politically correct, but also offers eighty-nine minutes of cinema full of highly instructive inventions, games and expressions. It's not true that we've got nothing left to do but cry.