ELOY DE LA IGLESIA
These are three stories. The first narrates the adventures of the reckless mermaid who, in spite of Neptune's warnings, turns into a woman but doesn't succeed in making the prince fall in love with her. The second is the story of the brave young boy who has to pull three hairs out of the devil's beard if he wants to marry the princess. The last story is about the frightened lion, the scarecrow and the tin man who recover their self-confidence thanks to a wizard with no magical powers.