ELOY DE LA IGLESIA
César, a handsome and confident boy, is invited to spend Christmas in the countryside with Aurelia and Clementina, two middle-aged sisters with a series of frustrated love-stories behind them. They live with Ana, a twenty-year-old niece who has just spent some time in a convent. Jacobo, a deformed and slightly simple boy, works as their servant and guardian. César's liking for Ana comes to a tragic ending.