TOD BROWNING
Ba al dakizue nor izan zen Tod Browningek pantailan atera zuen lehen aktore-banpiroa? Ez. Ez zen Bela Lugosi txit gorena, Lon Chaney berdindugabea baizik. Todek eta Lonek 1927an London After Midnight izenburuko filmea egin zuten. Han zegoen banpiroa. Han, 1935eko lan honen inspirazio iturria Mark of the vampirek gaueko izaki beldurgarri guztiak biltzen ditu Carpatos mendi katean dagoen etxetzar bateko balkoi eta leihoetan. Garai hartako ikusleen odola izoztu zen zainetan. Gurea, ordea, plazerrez berotuko da egun.