1942ko urtarrilaren 5ean estrenatu zen Madrilen Churruca familiaren pasadizo eta hitz jario trajiko-heroiko-santuak azaltzen zituen filme hau. 1.950eko uztailaren 3an bertsio berria, "birmoldatua", jalgi zen aretoetara. Aliatuek II. Gerratea irabazia zuten eta parlamentu demokratikoen kontra gidoian botatako barrabaskeriak ez ziren politikoki zuzen zuzenak. Galdutzat ematen zen negatiboa Berlingo UFAko artxiboetan aurkitu zen eta hori da, Espainiako Filmategiko artisauek mimoz zaindua, ikusiko duguna.