The Forbicioni family is made up of the father who is around forty, and the mother who spends half of her time at an office and the other half at home looking after her five children. But there is a new addition to this large and noisy family with the arrival of their cousin Mignon from Paris. Clara, Giorgio's wife, hates mignon from the start, but Giorgio is impressed by her and the two of them begin a friendly relationship. Giorgio follows her in everything, sometimes with desesperation due to his feeling lonely whitin his family. However, Mignon betrays him with Cacio and the friendship between Mignon and Giorgio comes to an end leaving Giorgio more lonely than ever. He even gets to the point of attempting suicide.