Ander, a prisoner who has just completed his sentence, is returning to live in his parents home due to a lack of money which stops him form going to live anywhere else. On the way home he is already reliving memories and having premonitions which are projecting him towards his origins with the same strength as that with wich he left.
The return trip brings back a nostalgia for his family with whom he had broken all contact, and the urban scenery through which he travels savouring every moment, confronts him with a love that he can almost feel. It is as though his happiness were denied to him in this trip back towards his roots. But his return reunites him especially with Yul, his best friend, with whom he studied and went mountain climbing; his friend who probably took over his place when he decided to leave. However, the society in which they live moves them, without them being able to do anything about it, towards a destiny which proves itself to berelentless.