Snow falls through the wintry night over the city. Heinz Kamp, 60, a widowed, unemployed book-keeper cannot sleep. Ventuting out for a walk through the cementery, he comes across a curious young girl without money or warm clothing. He lets her sleep the night in his apartment. They next morning she is in a hurry to leave. that same evening Kamp returns to find his front door broken open. Nothing was touched in the apartment.
Solitary Kamp is very suspicious. Could the girl have been behind it? All he knows is her name, Claudia. Gradually she begins to plage his thoughts day anf night. One evening she returns and entangles Kamp in some bizarre, puzzling incidents. He helos her out but wonders if he is doing the right thing.
The girl's warmth and charm rouse feelings in him which he tris to supress. What does she wants from him? One day he comes home to find Claudia gone, along with his entire savings. Kamp's world crumblres. He prepares himself for death. But things take an entirely different turn.