Vera was brought up with her parents in a city at the seaside. On finishing school, she planned to become a telephonist and is now studying to that end, but she spends a lot of time in dance halls with her friends. At one of the dances she meets Serguei, a stuent at the Metallurgical Institute. They start a relationship on a casual basis and so, when Serguei tells her older brother, Víctor, that he is going to marry her, she is surprised. Víctor, a doctor in Moscow, talks to his parents who ask him to try and make Vera see reason as they don't approve of the proposed marriage. On the other hand, Serguei has no respect for Vera's parents: her father is an alcoholic and her mother simple. The situation becomes more and more tense. One day Vera's father, whilst quite drunk, stabs Serguei with a knife. Her mother and brother convice him to tell the judge that it was Serguei's fault. Vera can't bear such treachery and tries to comit suicide, but Victor saves her life. Once cured, Serguei leaves the clinic and returns to Vera's house where he resolves his problems.