Hairspray revolves around the extremely popular local TV dance party, The Corny Collins Show. Airing every day after school, it is faithfully watched by a teenage audience who must learn the latest dance steps to keep up with their peers at weekend record hops. The Council, regulars who have to audition to be selected, are the stars of the show, tough but nice kids who become instant celebrities because of their daily TV exposure.
Amber Von Tussle is the most popular girl on the show: a granting, conceited teenage princess whose nouveau rich parents ("The richest family East Baltimore"), Velma and Franklin Von Tussle, own Tilted Acres Amusement Park, long a tradition of "Baltimore fun" and the main sponsor of The Corny Collins Show. Amber's boyfriend, Link Larkin, also a Council member, is a handsome Elvis lookalike who is growing weary of their teem love but realizes the popularity and fame that comes from their on-the-air romance.