This was the first comedy in Cantinflas' career, making him into an authentic national "hero". The light-headed plot of Ahí está el detalle opens the way to a series of absurd situations where Mario Moreno has the opportunity to demonstrate his characteristic unintelligible bluestering. The trial scene is outstanding as verbal misunderstunding obtain frankly hilarious extremes where the judge and the lawyers all end up talking in the same way as Cantinflas.