Faxistek hogei urtez espetxeratuta izan zuten italiar politika-gizon eta teorilari marxistari buruzko dokumentala dugu honakoa. Filmaren berezitsuna zeran datza, Gramsci gertutik ezagutu zutenen testigantza zuzenen harian bilkaturiko istorioa dena. Lehendabizi, Zerdeñan izan zuen haurtzaroaz mintzatzen zaizkigu, bere militantzia sasoiaz gero, eta azkenik, preso egin zeneko denbora latzetako gorabeherez. Gramsciren obra eta biografia ofiziala baztertuz, pertsona aurrunten kondakizunen ikuspuntutik abiatzen zaigu, Gianni Amicoren dokumentu telebisibo hau.