Filma Shostakovichen memoriaten oinarritua, eta haren adiskide zen, Solomon Volkov-ek muntatua da. Ez datza konposagilearen historian soilik, berez filmaren alde musikala historia dramatiko nagusiarenaren itzalera geratzen baita: hau da, Shostakovich eta Stalinen artekoa. Testigantza-k Errusia Stalinen mandataritzapean azaltzen du; zeinean politikari, jeneral, nekazari, olerkari, eta elizako lider mordoa -31 milioi pertsona orotara- garbitua zen bitartean, Shostakovichek bizirik irten baizuen. Nola? Zergatik? Zernolako prezio pertsonal zein publiko ordaindu behar izan zuen?