Baptistaren diktaduraren aurkako gerrila, batez ere nekazal klaseetatik atera zen. Manuela irultzaile mugimenduan sartzeko eraman zuten arrazioual, tipikoak konsidera daitezke: etxea birrindurik, amaren erahilketa, beraz, mendeku zentzuari gehitzen dizkion elementu berriak (geroz eta gehiago) adierazten digu. Baina azkenean, hauek desagertzen joango dira, beste sentimendu iraunkorragoen aurrean.