Filmea, XIX. mendearen bigarren erdian kokatua dago. Bi alderdi politiko tradizionalek, Liberala eta Kontserbadorea, ia ehun urte iraundako, etengabeko gerla zibilen sail batean, elkarren zurka egin zuten. Hauetako azkenekoa, "La violencia" izenez ezagutua, filmearen argumentutzat hartuko da. Hau, Jorge Eliécer Gaitán buruzagiaren hilketaren ondorioz, 1948ko apirilaren bederatzian hasi zen. Egun hura, dekada oso bat iraungo zuen garai ilunbetsu baten hasiera izan zen. Ordaindutako hiltzaileek garrantzi haundikoak izan ziren, hauek, "Los pájaros" izenez ezagutzen ziren, ospetsuena León María Lozano, "El Cóndor" izanik.