Mezquital eskualdeko Otomí indiarrek nozi duten egoerari buruzko ikerketa soziologiko batetan datza filma. Hidalgoko estatuan kokaturik den, Mexikoko txiroenetakoa dugu izan ere, eskualdeko indiarrek berek kondatzen dituzte beren historiako xehetasunak, jasan beharra duten, umiliazio egoera eta, azkenik, indar "zibilizatzaileek" babesten duten etnozidio erreala. Filma auzia sortua den eremutik garamatza, Kontinente osoan hainbat eskualdetara generaliza daitekeen arazo larria baita; errepresio bortitzenetik hasi eta kutur sarkeria sofistikatuenera iritsiz, beste herri asko, beste etnia batzu ere, edonolako suntsipen-bideen erabileraz sarraskiturik gertatu dira.