Macunaíma kondaira zaharretatik sortutako heroearen izena dugu. oihan tropikaleko txabola txiro batetan larrua beltz jaioa. anaiekin hirira joaten denean itxura aldaketa jasan eta zuri bihurtuko da. Wenceslau erraldoia gainditzen du, ohianera aitzuli eta bertan arrisku berriei egingo die aurre. Azkenean bere buruaren biktima suertatuko delarik, giza gaitz zenbaiten eraginez batipat: nagikeria, lizunkeria, gizajaletasuna, etab. Berez azkarra eta pikaroa izanik ere es du salbu irtzetzerik izango.