Azpigarapenaren semeak kapitalismoaren seme lirateke. Kolonbian, datu ofizialen arabera, bost urtetik beherako 90.000 ume hiltzen dira urtero, hau da, 245 haur hildako egunero. Datu ikaragarri honek langileen semeak eta burgesenak aurkakotzen ditu, maila antagonikoak bailiran. Jaiotze kontrola ezartzearren kapitalismoak daraman borroka gorabehera, egin azpigarapenaren seme direnak bihar itaultzaren aitak izango dira. (Carlos Álvarez)