Jarraieko akzioa baino gehiago, frontean nahiz atzekaldean gerra garaiaz gertaturiko atal saila dugu. Tropa nazionalak aragoian barrena doazelarik, laborari talde batek erresistentzia eratu asmo egiten du. Etsaiek jadanik okupatutako herritik adizkideek gorde zuten leherkailu mordoska ataratzen dute. Francoren hegazkinek alde horretan daukaten lekune sekretuaren berri ematea errepublikarren hegaldi zelaira abiatzen da beste bat; aipatu aparailuak, lurrean direlarik suntsitu ahal izateko, erasoa prestatzen dute, alabaina errepublikanoen bonbardietako bat Teruelgo mendikatean gertatuko da bala-andanek eraitsia. Soldaduak hondamendiaren lekuraino ailegatu, hildako zein zaurituen gorputzak jaso, mendian behera abitu, zeregin latza honakoa, eta hileta hunkigarri sonatuak egingo dizkiete omenez.