This film chronicals the Talking Heads latest tour wherein the group presented a spectacular multimedia show which demonstrated their continuing interest in using visual effects to accompany their music. The film was shot at the Pontages Theatre in Hollywood and is the first musical to employ digital technology for the performance and its recording.