One Saturday evening in their humblre attic apartment, tazxi driver erwin and wife Annie get ready to go to the cinema. Unfortunately, all hope for a happy weekend is spoiled by a quarrel. As a result, Irwin gets together with a wine representative, Wolfgang, to play cards and drink beer. The compulsion to escape routine leads the two friends on a Sunday adventure with a shop assistant, Brigitte, and a model, Christel.