Ur-biltegi izugarri bat eraikitzera doazen aldean kokatzen da Matiora izeneko herria, urperatuta geratuko litzakena. Nikitindarrak han bizi dira orain hiru belaunaldi. Belaunaldi bakoitzatik senide bana dugu pertsonai nagusi gisa, bakoitzak bere belaunaldiaren ikuspuntua azaltzen duelarik, Mationaren etorkizunari dagokioenean. Beharrezkoa al da gauza zaharraren deusetzea berriak sortzeko? ala, posible da gauza berriak sortzea zaharrak gordez? Ez al da gehiegizkoa izango gauza berriengatik emango dugun ordaina?