Dionisio Pinzón herriko pregolaria dugu, pertsona ilun eta mespreziatua bere herrikideen ustez. Egun batez, borroka-olilar bat oparitzen diote, eta zaurituta suertatu arren harbi irabazten du konbatea. Erabat jota geratu zaion oilarra maitekiro zaintzen du. Inork ez dakielarik nola oilarra sendatzen den bitartean -bere zorte onaren truk- ama hiltzen zaio.
Horrez gero Pinzón-ek bere jaioterria abandonatzen du eta ingurutako perietara joaten da iolarrarekin. Oilarrak ez du sekula galtzen, zortearekin duen paktua izango ote? Han hemenka dabiela, La Caponera ezagutzen du, abeslari liluragarri bat. Abeslari honek iraganeko fantasiaz eta bere buruaz maiteminduril dagoela, gizonetik ibil daiteke, amodioaren dolua sentitu gabe.