Mid August. Heat. Brussels almost empty. In the National Opera, Mozart's Don Giovanni is being rehearsed. The character comes in the form of José Van Dam. Around him are the rest of the singers - being directed by Cambreling, and they are speaking different languages. It is Babel.
There are various comedy characters swarming around this opera - they act as a mirror of Mozart's imagined beings: François, who dreams of directing his own Don Juan north of Anvers; Sandra, jealous and in love, who spends her whole life waiting for Fraçois; Ben, fascinated by the appearance od Stéphane, the flirt. The four characters unite and separate at the same time as those of the opera Don Giovanni, at last meeting up again on the night the new version of the celebrated opera has its first night. As Delvaux himself has said, this film tries to mirror the Belgian identity.