A student revolutionary leader was arrested in August, 1961, in Saigon. First a spectacular trial and then te following year he is condemned to death. International protest brings about a revision of the sentence: "Life Imprisonment on Con Son", an island like an inferno. The prisoner speaks in the film about his 14 years in the "biggest jail in the free world". In the summer of 1975 it appears before the camera as a giant compound of cells, cellars and pits. On the walls many inscriptions prophesy the victory which would one day be a reality.