Roman Chalbaud
The youngest son of a well-to-do Caracas family is kidnapped and murdered. All clues point towards a gang of drug traffickers, composed of boys from "good" families. While the police attempt to pinpoint the identity of the murderers, certain powerful politicians try to have the matter swept under the rug. The successive events tending to obstruct the judicial process lead detective Martínez to the conclusion that heh is faced with another "cangrejo" (crab), which is the name police slang gives to a case especially difficult to resolve. The outcome of the case provokes bitterness in a number of people who had believed in the justice system.